Felelős munkáltatóként milyen törődést tudunk biztosítani?

Felelős munkáltatóként milyen törődést tudunk biztosítani?

Felelős munkáltatóként milyen törődést tudunk biztosítani? 1024 668 Evolution Group

Mit tehetünk munkáltatóként? Mi jelent valódi támogatást ebben a nehéz helyzetben a munkavállalók számára? Az alábbi cikkünkben  konkrét példákkal mutatjuk be a lehetséges támogatás néhány eszközét, továbbá a bejegyzésben elérhető videóinterjúnkban is ezt a kérdéskört járjuk körül.

Ahhoz, hogy a feltett kérdésre a legpontosabb választ adhassuk, érdemes megkérdezni a munkavállalóinkat arról, számukra mi is jelentene segítséget. Remek eszköz lehet erre egy névtelen, rövid kérdőív – jelen esetben leginkább online.

A témában interjút készítettünk az UNIQA Biztosító Zrt. HR managerével, Kiss Tímeával, aki megosztotta velünk, hogy a dolgozói anonim felmérést követően, gyorsan lereagálva a valós igényeket, bevezették a támogató programot, illetve további támogató eszközöket is biztosítottak munkavállalóik számára, mintegy „palettát”, amiről a dolgozók választhatnak. Tímea beszámolója szerint már a program ismertetése során rengeteg pozitív visszajelzést kapott a kollégáktól.

Az interjú az alábbi videó elindításával megnézhető:

Nézzünk néhány példát a munkavállaló támogatói esetekre!

Az egyik gyakorta igénybe vett szolgáltatás az ügyvéd/jogi tanácsadó támogatása. A karantén időszakában komoly kihívást jelenthet például a hivatalos ügyintézési folyamatok zökkenőmentes lebonyolítása – például egy válási vagy egy örökösödési ügy intézése ebben az időszakban. Egy válásnál különösen kényes kérdés, hogy hogyan oldják meg a gyerekfelülegyelet, amíg kijárási korlátozás van életben? A program szakértő jogi tanácsadója ilyenkor segít abban, hogyan, milyen online felületen érdemes elindítani a folyamatot, miben más az ügyintézés, mint korábban, sablon dokumentumokkal támogatja a munkavállalót, és segít a felmerülő kérdések megoldásában.

A lelki kihívások mellett munkavállalóink pénzügyi témákban is elbizonytalanodhatnak ebben a kialakult helyzetben. A támogató program egyik gyakori kérdése például, hogy amennyiben csökkent egy család bevétele, hogyan tudja tudatosan megtervezni, és a lehető legjobban átvészelni ezt az időszakot anyagilag? Hogyan tervezzen például a rezsi, biztosítások, albérleti díj fizetésével, amire nincs fizetési moratórium?

Miért éri meg?

A program kvázi biztosításként működik. Ebből kifolyólag a vállalatok akár már egyetlen kávé áráért is támogatni tudják a munkavállalóikat. Ezen túl járvány időszak nélkül is már 90 nap alatt a program átlagosan*:

Eap stat

  • 57%-kal csökkentette a munkából kiesett órák számát
  • 13%-kal csökkentette a stresszt,
  • 7 %-kal növekedett a munkavállalók elkötelezettsége

A számok jól mutatják: a törődés kifizetődik.

Amennyiben érdeklődik programunk iránt, IDE kattintva tudja elérni a további részleteket.

*Forrás: EAPA (Munkavállaló Támogató Program Szakértőinek Nemzetközi Szövetsége), 2017
Több, mint 16.000 munkavállalót érintő, tudományosan validált kutatás eredménye a program előtt és 90 nappal a program megkezdése után